ESP | Gastrik

5 Makanan Kurangkan Sakit Gastrik

Gastrik atau sakit perut adalah bukan sakit perut biasa-biasa. Orang gastrik ni biasanya kena gastrik sebab skip makan, atau makan makanan yang terlalu pedas

sakit perut gastrik

Gastrik ni sebab perut kita terlalu berasid. Jadi untuk neutralkan asid, kita perlu cari makanan yang bersifat sedikit alkali 🙂

5 makanan yang membantu mengurangkan sakit gastrik anda, termasuk:

  1. Pisang

    Pisang tinggi kandungan potassium dan mempunyai nilai pH yang tinggi.

    Pisang juga mempunyai komponen yang membantu dinding perut untuk menghasilkan lebih banyak mukus. Mukus ini melindungi dinding dalam perut dan mengurangkan kerosakan dalam perut yang disebabkan oleh asid gastrik

    hilangkan gastrik sakit perut

    Pisang yang terlebih masak mempunyai nilai pH yang lebih tinggi. pH yang tinggi bermaksud ia bersifat alkali. Boleh lah anda cuba pisang yang sedikit kehitaman untuk kurangkan sakit gastrik

  2. Susu sejuk

    Susu adalah tinggi kandungan kalsium. Kalsium membantu mengelakkan pembinaan asid dan menyerap lebihan asid yang tidak diperlukan.

    susu bantu hilangkan atasi gastrik sakit perut

    Susu sejuk pula membantu melegakan sedikit rasa perit gastrik.

    Boleh lah buat banana milk shakes untuk legakan gastrik 😀

  3. Bunga cengkih

    Bunga cengkih adalah untuk digigit semasa gastrik.

    Bunga cengkih membantu melancarkan perjalanan makanan ke arah perut dan meningkatkan penghasilan air liur. Air liur akan membantu proses penghadaman.

    bunga cengkih hilangkan atasi gastrik sakit perut

    Jika anda gastrik, gigit satu bunga cengkih, dan biarkan kejap dalam mulut. Ia akan membantu mengurangkan keasidan perut dan memberi sedikit kelegaan.

  4. Halia

    Halia membantu penghasilan mukus yang membantu mengurangkan keasidan perut. Kunyah halia atau rebus halia dalam air, dan minum air halia untuk kelegaan gastrik.

    halia hilangkan atasi sakit perut gastrik

  5. ESP Shaklee

    ESP Shaklee bersifat alkali yang membantu mengurangkan asid dari gastrik. Oh, jika anda baru berkenalan dengan ESP, anda boleh ikuti entry saya Apa Itu ESP atau Kenali ESP untuk mengenali ESP dengan lebih dekat 🙂

    Berkenaan gastrik, jom ikuti perkongsian dari salah seorang ahli group kami:
    hilangkan gastrik

    Khamis lepas ada makan2 kat ofis. Nampak sambal sotong, gulai nangka kari daging, ulam-ulaman dan sambal belacan, Memang semua favorite. Apa lagi, makan tak ingat.

    Petang perut dah sebu, pedih kat ulu hati. Oh tidak, gastrik ku kembali.

    Berair mata menahan sakit sepanjang drive balik rumah!

    Sampai je rumah, ambil shaker, buh ESP dan milo. Minum, lepas 5 minit, hilang segala kesebuan dan kepedihan. Alhamdulillah lepas ni tak risau lagi kalau dilanda gastrik.

Pengalaman Ana

Ikuti perkongsian kawan saya, Ana, mengenai gastrik nya selama 10 tahun, dan alhamdulillah setelah amalkan Shaklee, gastrik pulih!

[vimeo id=”117139133″ width=”600″ height=”340″ position=”center”]

Anda berminat untuk dapatkan ESP Shaklee?

Harga

Harga setin ESP Shaklee hanya RM 160 sahaja dan bertahan sehingga 2 bulan!

Harga ini termasuk poslaju ke kawasan anda, dan cara makan eksklusif 5 bintang untuk anda yang buat belian dari saya 😀

ESP bantu banyakkan susu badan ibu berpantang

Untuk order, hubungi saya sekarang!

iR Khadeejah Hasmad
SMS/WhatsApp: 019 477 3457

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun saya terima 😀

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shakleekita akan bantu semaksima mungkin 😀

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 😀 Hubungi saya, Khadeejah Hasmad di SMS/WhatsApp 019 477 3457 untuk mendaftar sekarang!

 

Similar Posts

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *