Ketahui Apa Itu Keputihan & Cara Merawatnya Dengan Berkesan
Alfalfa

Pembabitan Awal Saya Bersama Alfalfa Shaklee

Wah dah masuk 3 hari tak menulis. Oh hari ni teringin nak berkongsi cerita tentang khasiat dan juga kelebihan Alfalfa Shaklee. Alfalfa ni antara vitamin Shaklee yang mula-mula saya amalkan tau 🙂

Alfalfa memang terkenal sebagai milk booster sejak berkurun lamanya.  Ramai ibu dah cuba dan berpuas hati. Tapi ironinya perkenalan saya dengan Alfalfa bukan lah sebab susu badan saya berkurang.

Perkenalan kami adalah sebab satu masalah yang merimaskan saya,  dan saya pasti masalah kebanyakan kaum wanita, iaitu masalah keputihan yang terlalu banyak selepas pantang anak pertama.

Dari apa yang doktor cerita, keputihan terjadi sebab ada bakteria kat kawasan tu, ia juga dikenali sebagai white candida. Keputihan juga boleh terjadi sebab kita makan terlalu banyak benda putih seperti roti putih, tepung,  gula putih.

Oleh kerana rimas tak tahan, saya tanya merata untuk solusi. Alhamdulillah ada kenalan dalam kumpulan penyusuan di Facebook mencadangkan saya untuk cuba Alfalfa Shaklee.

Alfalfa Shaklee - Rawat Keputihan & Pengetat
Alfalfa Shaklee

Tak ingat beli Alfalfa Shaklee dari mana,  tapi yang pasti, baru sebiji makan, Alhamdulillah terus berkurang! Dan dari hari ke hari saya dah bebas dari keputihan!  😀

Menurut laman Connective Tissue Disorder, Alfalfa mengandungi Vitamin K. Vitamin K inilah yang berperanan untuk membantu bakteria baik untuk membunuh bakteria jahat yang menghasilkan keputihan tu. Jangan tak tahu, tubuh kita ada bakteria baik, dan bakteria jahat.

Satu lagi yang menarik, Alfalfa Shaklee berperanan sebagai perapat ala-ala kacip fatimah. Kalau dah rasa longgar, atau sikit-sikit keluar discharge yang jernih,  amalkan lah Alfalfa, insya-Allah berkesan untuk merapatkan semula yang longgar

Pengalaman saya sendiri,  lepas berpantang anak pertama, suami kata macam masa baru kahwin :”>

Selain untuk kewanitaan, Alfalfa juga sangat bagus untuk kolesterol, kencing manis dan banyak lagi. Bukan orang perempuan je boleh ambil, orang lelaki pun bagus amalkan 😀

Anda berminat nak dapatkan Alfalfa Shaklee? Boleh hubungi saya:

Khadeejah Hasmad

Shaklee ID : 858755

WhatsApp : 019 477 3457

 

Similar Posts

7 Comments

  1. Assalam sis…

    Memang shaklee ni bagus sangat…saya dah lama menggunakan vitamin shaklee..cuma dulu susah nak dapat aktif dealer..memang bagus sangat..sekarang saya mencuba ESP soya hasil memang terbaik.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *