Set Pantang

Betulkah Tak Boleh Minum Banyak Air Masa Pantang?

Saya pernah bertanya kepada, lupa dah siapa. Tentang kenapa tak digalakkan minum air yang banyak semasa berpantang?

Makcik tersebut memaklumkan, nanti basah kat bawah tu, luka lambat baik dan lambat kering darah nifas.

Saya kurang pasti kebenarannya, mungkin betul.

betulkah tak boleh minum banyak air semasa pantangTapi sebenarnya air sangat kritikal untuk ibu dalam pantang untuk memastikan:

  • Ibu tak sembelit
  • Bayi cukup susu
  • Ibu kekal bertenaga. Sebab air ni akan bantu buang toksin yang menyebabkan kita rasa lemau

Kalau Betul Darah Lambat Kering, Nak Buat Macam Mana?

Tapi macam mana pula nak atasi masalah darah nifas lambat kering seperti yang makcik tu cerita?

Alhamdulillah masa berpantang anak kedua, nifas saya hanya lebih kurang 2 minggu sahaja berbanding anak pertama.

Mungkin asbab saya amalkan Set Berpantang Shaklee masa tu? 😉

Supplement yang membantu merawat luka dalaman termasuklah Zinc dan ESP. Kalau ibu-ibu bersalin czer pun, sangat bagus ambil Zinc dan ESP ni.

Ia bersekali lah untuk tolong hilangkan stretch mark 😀

Minat nak dapatkan ESP & Zinc ?

ESP & Zinc berharga RM 193.75 sahaja untuk kegunaan 2 – 4 bulan.

Hubungi saya untuk order:

Khadeejah Hasmad

SMS/WhatsApp : 019 477 3457

Shaklee ID : 858755

Similar Posts

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *