Breastfeeding Tips | Set Breastfeeding

Bila Stok Susu Pantang Mula Cair & Rosak…

Menangis hampir meraung Fiza bila tengok hampir semua stok susu yang dia kumpul sejak dalam pantang, dah mencair.

Fiza : Abang, stok susu Fiza dah cair…

Lemah longlai badan Fiza. Diorang baru balik dari makan di luar dan beli sedikit barang basah.

Balik tu, masa nak simpan ikan dan ayam, Fiza terkejut tengok stok susu dalam freezer.

Ingat senang ke nak kumpul stok susu. Tu semua hasil 35 hari tau.

Gigih Fiza perah setiap hari siang malam.

Bergegaa suami Fiza, Faizal datang ke dapur.

Faizal : Kenapa sayang?

Fiza masa tu rasa nak marah je Faizal.

Bila Faizal tengok stok susu tu, terkejut dia.

image
Ya Allah, macam mana boleh jadi macam ni?

Faizal : Eh, macam mana boleh jadi macam ni. Ya Allah..

Bila check apa yang tak kena, Faizal terperasan suis peti ais dah kena tutup rupanya.

Faizal : Ya Allah sayang, minta maaf sangat. Abang tersalah suis kettle dengan suis peti ais.

Ye lah, suis tu duduk sebelah sebelah.

Faizal tersalah tutup suis. Patut tutup suis cerek, tapi di tutupnya suis peti ais.

Fiza : Bukan senang nak kumpul tau Abang. Macam mana nak buat ni. Semua dah rosak!

Luah Fiza. Deras laju air mata.

Faizal pegang erat tangan Fiza. Dia faham dan nampak betapa gigih Fiza kumpul stok susu untuk Ana, anak comel mereka.

Faizal : Abg minta maaf sangat sayang. Betul Abg minta maaf. Abg tak perasan sayang.

Fiza : Semua ni dah nak kena buang tau. Semua dah rosak. Macam mana nak kumpul balik.

Faizal teringat yang Fiza selalu cerita pasal kawan Fiza makan ESP, susu jadi pekat.

Bagus jugak belikan Fiza supaya susu jadi pekat dan bertambah, nak ganti stok susu yang rosak ni.

Faizal : Fiza pernah cerita yang kawan Fiza makan ESP Shaklee untuk banyakkan susu badan kan.

Fiza : Aah Mona. Dia memang makan ESP Shaklee.

Faizal : Abang belanja Fiza, nak? Kira hadiah dari Abg sebab Abg tersalah tutup suis peti ais.

Fiza : Abg nak belanja ESP yang Fiza dok cerita tu ke?

Faizal : Haah sayang. Abg sedih tengok stok susu Fiza semua dah rosak sebab Abg. Tapi Abg tak reti nak beli. Fiza bagitau je berapa, Abg belikan.

Dalam sedih tu, tersenyum jugak Fiza akhirnya.

Sweet jugak suami aku, kata Fiza dalam hati.

Esoknya Fiza tanya Mona pasal ESP.

Mona : Lah kesiannya. Sabar lah Fiza. Takpe, kejap je tu boleh kumpul balik.

Terkejut Mona dengar semua stok susu Fiza rosak malam semalam.

Fiza : Suami Fiza nak belanja beli ESP yang Fiza selalu cerita kat dia. Haha.

Mona : Bagus lah tu. Mona suka ESP ni, susu Mona jadi pekat, baby cepat je kenyang tau.

Fiza : Berapa ea Mona satu tin tu. Nanti Fiza mintak suami bank in kan.

Mona : Satu tin tu RM 160 je.

Lepas Mona bagi nombor akaun, Fiza contact Faizal untuk bank in kat Mona.

Fiza : Ok, cuba cek, suami Fiza dah bank in kat Mona

Mona : Ok Fiza. Insya-Allah harapnya esok atau lusa sampai.

Senang je minum ESP ni.

Sama ada bancuh kosong dengan air kosong, atau bancuh dengan apa-apa air macam air oren ke, air sirap ke.

Fiza suka bancuh kosong je. Rasa lebih pure.

Yang menariknya, baru hari pertama Fiza minum ESP, dah nampak kelainan pada susu!

Fiza : Abg, bestnya minum ESP yang Abg belanja ni!

Faizal : Ada apa yang lain?

Fiza : Kalau sebelum ni tak minum ESP, susu Fiza cair je. Lepas minum ESP, susu pekat, macam susu tepung pun ada.

Berbunga hati Fiza. Lega Faizal sebab Fiza suka dengan ESP.

Faizal : Alhamdulillah seronok Abg bila Fiza happy. Kalau nak beli lagi, bagitau lah.

Fiza : Mona cerita hari tu, Shaklee ada buat promosi bulan Mac ni, beli 6 tin ESP, dapat percuma satu lagi tin ESP. Kira Buy 6 Get 7 lah.

Faizal nak tercekik dengar. Tapi not bad jugak sebab dia nampak susu Fiza makin pekat, Fiza nampak lebih bertenaga dan ceria lepas makan ESP.

Stok susu pun nampak lebih banyak terkumpul berbanding masa tak minum ESP.

Fiza : Masa ni lah bagus simpan stok ESP kan Abg.

Faizal : Kalau borong Buy 6 Get 7 tu, berapa total nya?

Fiza : Mona cakap RM 900. Tapi sebab kita kalau beli 6 tin tu, nanti automatik jadi member Shaklee, jadi total nanti dapat kurang lagi RM 130+

Faizal fikir, ok jugak tu, untuk 7 tin ESP secara kasar dapat jimat dekat RM 30.

Nanti dapat harga ahli automatik, lagi banyak jimat.

Lagipun ini untuk Fiza, untuk anak mereka jugak. Faizal memang lagi suka tengok Fiza bagi susu badan kat Ana.

Faizal : Ok, nanti bagitau Mona, Fiza nak beli, Abg bank in duit.

Fiza : Terima kasih Abg!

Esoknya terus Fiza bagitau Mona nak borong ESP.

Anda pun boleh dapatkan ESP untuk bantu pekatkan susu badan di samping memastikan kita sentiasa bertenaga.

Whatsapp 0194773457 untuk order 🙂

image

Nota : Kisah ini di adaptasi dari kisah benar.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *