Merokok

Cara Berhenti Merokok Untuk Suami Perokok Tegar

Suami anda perokok tegar? Setiap tahun dia berazam nak berhenti merokok, tapi tak berjaya?

Betul dah dia nak berhenti merokok tu. Tapi susah nak lawan ketagihan merokok.

Jadi jangan lah salahkan suami anda.

image
Perokok sendiri pun buntu tau kenapa dia susah nak berhenti merokok

Kita sama-sama cari penyelesaian cari cara macam mana nak tolong suami anda berhenti merokok.

Saya nak kongsikan satu kisah benar, macam mana suami Ida berjaya berhenti merokok sekejap sahaja.

Dia tak payah kunyah chewing gum, tak menggigil badan, pendek kata, tak rasa terseksa.

Ceritanya begini :

Suami Ida dulu memang susah nak berhenti merokok.

Setiap tahun ada azamnya nak berhenti merokok. Tapi hanya cakap aje lah.

Suatu hari, Ida bawak balik Vivix.

Ida dengar Vivix ni dah tolong ramai orang berhenti merokok.

Apa salahnya bagi suami Ida cuba, kan?

Harga sebotol tu RM 475. Kumpul gaji 3 bulan jugak lah nak beli.

Tapi demi suami, dan demi anak-anak, apa sangat lah RM 475 tu.

“Abg, ni Ida ada belikan vitamin. Nanti Abg makan tau.” saja Ida tak bagitahu untuk apa.

“Oh, cantiknya botol dia. Tuang Abg sikit. Abg kena bancuh ke, minum gitu je?” suami Ida nampak berminat.

image
Cantik, kan botol Vivix ni 🙂

“Gitu aje pun boleh. Meh Ida ambilkan air dan sudu. Ida suapkan ya.” senyum Ida lebar.

Dengan lafaz bismillah dan penuh pengharapan, Ida suapkan satu sudu Vivix kepada suaminya.

Berdebar tau. 475 nih! Baik bawa hasil.

“Vitamin ape ni, sedap je.” teruja suami Ida lepas makan Vivix

“Alhamdulillah, Abg suka Vivix ni,” senyum Ida.

“Nanti malam, kita makan lagi tau vitamin ni. Abg suka,” sambung suami Ida.

Ida perasan 2-3 hari selepas tu, suami Ida dah makin kurang merokok.

“Ida perasan Abg dah kurang merokok ya. Separuh je, dah buang. Biasa banyak juga sehari,” tegur Ida satu hari.

“Entah kenapa. Tiba-tiba rokok ni rasa pahit semacam je.” sahut suami Ida.

“Alhamdulillah kira azam berhenti merokok Abg, bakal tercapai lah ni?” senyum simpul Ida.

“Harapnya lah.” sahut suami Ida.

Tiba-tiba suami Ida pegang ada lagi sekotak rokok.

“Sayang pulak nak buang rokok ni. Ada separuh kotak lagi. Tapi pahit sangat lah. Tak tahan Abg,” luah suami Ida.

“Takpe Abg, lagipun kan tak elok untuk kesihatan. Abg pun rasa pahit.” bahagia Ida tengok suami Ida nak buang kotak rokok dengan rela hati.

Alhamdulillah hari seterusnya suami ida dah langsung tak beli rokok dah.

Gitu aje rupanya suami Ida boleh berhenti merokok.

Alhamdulillah syukur sangat.

Berbaloi rupanya Vivix ni untuk bantu suami Ida berhenti merokok.

Nak tahu tak macam mana Vivix bantu suami Ida berhenti merokok?

Macam Mana Vivix Buat Suami Ida Berhenti Merokok

1. Vivix  membersihkan nikotin dari dalam darah, organ, otak, dan seluruh tubuh kita.

Bila nikotin dah tiada, rasa ketagih terhadap nikotin pun akan hilang.

2. Orang merokok merasakan satu ‘feeling’ bila dia merokok.

Sebab itu bila dia berhenti merokok, otak dia rasa lain macam & memanggil2 utk dia hisap rokok balik bg mendapatkan semula ‘feeling’ tersebut.

Vivix boleh memberikan ‘feeling’ tu, jadi bila suami anda minum Vivix nanti, dia tak rasa terpanggil nak merokok lagi dah.

3. Vivix mengurangkan simptom withdrawal bila berhenti merokok.

Simptom withdarawal ni boleh buat perokok rasa macam terseksa.

Sebab itu biasanya kalau perokok tiba-tiba berhenti merokok, ada yang menggigil satu badan, ada yang lapar teramat, dan macam-macam lagi.

Ini terjadi sebab badan ‘terkejut’ dengan keadaan yang dia tak biasa (tiada sumber nikotin).

Insya-Allah dgn Vivix boleh redakan kejutan tu.

Sebotol Vivix bernilai RM 475

Untuk cepat-cepat bantu suami anda berhenti merokok, anda boleh cepat-cepat Whatsapp 0194773457 untuk order 🙂

Nota : Kisah di atas adalah adaptasi dari kisah benar.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *