produk merawat stroke
Stroke

Dulu Susah Bertutur Sebab Stroke, Alhamdulillah Kini..

Cikpuan Aein, boleh kita bincang kejap mengenai keadaan suami Puan?

Terasa bagai kata-kata Tuan Doktor ini sangat-sangat mencabut tangkai hati Aein.

April 2015, suami Aein di serang stroke, memang hidup tak keruan.

Berendam air mata siang malam.

Macam mana nak buat?

Tapi gagahkan juga diri untuk terima kenyataan.

Apa pulak Doktor ni nak kabo. Cakap direct je tak boleh ke?

Buka Tempurung Kepala

“Ya, Tuan Doktor. Macam mana keadaan suami saya,” tanya Aein.

“Setelah beberapa pemeriksaan, saya dapati bahagian otak belah kiri suami puan ni, membengkak dengan sangat cepat.”

rawatan alternatif stroke

“Bahaya ni.” Sambung Tuan Doktor

“Aduh Doktor. Macam mana perlu buat?”

“Saya cadangkan, untuk selamatkan nyawa suami Puan, kita buat pembedahan untuk buka tempurung kepala suami Puan.”

Ya Allah..

Mengalir laju air mata Aein.

“Buat lah apa yang doktor rasa terbaik. Asalkan suami saya selamat.”

Aein tak dapat menahan sendu.

Suami yang sekian lama bersama saat susah dan senang.

Kini di dalam keadaan antara hidup dan mati.

Hancur hati hanya Tuhan yang tahu.

Tak putus Aein berdoa agar suami nya selamat menjalani pembedahan.

Selepas beberapa jam, doktor keluar bilik pembedahan.

“Macam mana keadaan suami saya doktor?”

“Alhamdulillah dia berjaya dalam pembedahan. Kita tunggu perkembangan suami Cikpuan ya.”

Sebulan berlalu

Suami Aein masih tidak sedarkan diri.

Doktor buat pemeriksaan lagi.

Doktor kelihatan berkerut muka.

Kenapa?

Aein tak sabar.

Doktor mula kan bicara.

Kesan sampingan pembedahan menghancurkan hati

“Saya dapati, sel otak belah kiri suami Cikpuan dah mati. Dia akan kembali sedar tak lama lagi, insya-Allah. Cuma…”

“Cuma apa doktor?” Desak Aein.

“Cuma, ada 3 kemungkinan semasa recovery ini. ”

“Sama ada dia lupa siapa diri dia dan keluarga, atau dia boleh ingat, tapi cepat lupa, dan dia mungkin akan mengalami masalah pertuturan.” Sambung Doktor.

Terkedu Aein mendengarnya.

Ligat kepala Aein berfikir, macam mana nak buat.

Bangun dari tidur

Tak lama kemudian, suami Aein sedar.

“Sayang.”

Menitis air mata Aein mendengar kalimah cinta dari mulut sang suami.

“Abang masih ingatkan sayang ya.” Berkaca-kaca mata Aein.

Alhamdulillah suami nya tiada masalah ingatan.

produk merawat stroke

Rindu Aein pada suami tidak terkata.

Tapi betul lah ramalan Tuan Doktor.

Suami Aein ada masalah untuk bertutur.

Kadang, Aein tak faham apa suami nya cuba sampaikan.

Tapi sel otak belah kiri dah mati.

Doktor cakap, sel otak kiri memang kawan pertuturan.

Adakah langsung tiada peluang lagi untuk suami Aein?

Ikhtiar Recovery Stroke

Aein tak putus asa.

“Kak Nurul, akak kena tolong saya ni.”

Kak Nurul, kawan Shaklee Aein yang memang lama tahu tentang keadaan suami Aein.

“Cemana suami Aein sekarang? Dah makin ok?”

“Alhamdulillah suami Aein sihat. Tapi.. ”

“Tapi apa?”

“Suami Aein susah nak bercakap. Kitorang tak faham dia cakap apa kalau dia bercakap. ”

“Agaknya, macam mana nak buat ye kak.” Aein berharap Kak Nurul dapat bagi cadangan bernas.

Kan Kak Nurul dah bantu ramai orang sakit.

Walaupun Kak Nurul bukan doktor, tapi Kak Nurul tahu lah serba sedikit tentang macam mana nak bantu orang sakit dengan Shaklee.

P.s : Shaklee adalah produk supplement makanan kesihatan.

Yang tolong hasilkan dan test kan produk Shaklee, adalah, golongan saintis terkemuka jugak.

–> Baca juga 5 sebab Shaklee jenama terbaik. Boleh kenali saintis di sebalik tabir.

Jadi Aein memang menaruh harapan dengan apa-apa cadangan Kak Nurul.

Cuba Vivix Untuk Pulihkan Suami

“Akak rasa, apa kata Aein cuba bagi suami Aein makan Vivix.”

“Vivix boleh tolong repair sel yang rosak. Mana lah tahu, sel otak kiri yang rosak tu, Vivix boleh tolong pulihkan.” Terang Kak Nurul.

P.s : Vivix adalah supplement semulajadi dalam bentuk cecair yang dikeluarkan oleh saintis-saintis dari Shaklee. Bahan utama di dalam Vivix adalah polyphenol

–> Baca juga apa itu Vivix?

Betul juga tu, getus hati Aein.

” Lagipun, lebih baik mencuba Shaklee yang tiada kesan sampingan berbanding biarkan aje keadaan suami Aein begitu, kan Kak Nurul kan? ”

” Kita sama-sama doa, semoga suami Aein cepat pulih ya. ” Balas Kak Nurul dengan senyuman.

rawatan alternatif stroke
Bahan-bahan di dalam Vivix telah melalui beratus ujian klinikal oleh saintis dan doktor Shaklee. Jadi Aien tak risau untuk cuba.

Bermula Rutin Harian

Setiap hari selepas itu, tanpa miss, Aein akan suapkan Vivix untuk suami kesayangan.

Setiap kali lepas solat, Aein tak akan berhenti berdoa untuk suaminya.

Suami Aein ada bertanya dalam bahasa dia, apa benda tu.

“Ni Vivix. Kita ikhtiar ya, semoga Abang senang bertutur selepas ini. ” Senyum Aein walaupun dalam hati dah mula hujan.

Selepas Setahun

Selepas hampir setahun konsisten makan Vivix, Alhamdulillah pertuturan suami Aein mula menampakkan peningkatan.

“Wah, makin berseri saya nampak Encik. Tutur kata Encik pun dah makin jelas.” Terkejut Tuan Doktor masa satu sesi check-up tempoh hari.

Senyum simpul Aein.

Suami Aein pun nampak lebih berkeyakinan diri berbanding dulu.

Dan lebih banyak cakap!  🙂

Episod sedih, biarkan ia berlalu.

Yang penting, kita berusaha sedaya mungkin untuk kesihatan orang tersayang.

Aein bersyukur, asbab Vivix, suaminya bertambah pulih dan makin lancar bertutur selepas pembedahan stroke.

produk merawat stroke
Suami kepada Cikpuan Aien. Gigih menghabiskan Vivix

Nak cuba juga Vivix untuk stroke

Saya sangat sarankan anda yang mempunyai ahli keluarga yang sedang dalam proses pemulihan stroke, untuk mencuba Vivix.

Vivix mengandungi resveratrol (iaitu sejenis polyphenol) yang membantu mencairkan darah yang beku.

P.s : Polyphenol adalah sejenis bahan kimia semulajadi yang biasanya terdapat pada kulit anggur jenis muscadine. Ia membantu melindungi buah dan tumbuh-tumbuhan daripada rosak akibat suhu yang ekstrem atau gangguan kulat.

Resveratrol juga mengikut kajian saintis, mampu baik pulih salur darah yang pecah dan rosak akibat stroke.

Kalau dilihatkan kepada suami Cikpuan Aien, resveratrol telah membantu beliau untuk memperolehi semula kemahiran bertutur dengan lancar kerana ianya membantu baik pulih saraf di bahagian otak yang asalnya rosak akibat serangan stroke.

Cadangan 7 botol untuk pemulihan stroke yang betul-betul

Untuk pesakit stroke yang betul-betul mahu pulih seperti sediakala, anda perlu dapatkan 7 botol Vivix untuk dihabiskan dalam masa sebulan.

Ini kerana di peringkat awal pemulihan, banyak kerosakan dalaman yang resveratrol dalam Vivix perlu beri perhatian.

Ini termasuklah mencairkan semula darah yang beku tanpa beri kesan sampingan jangka panjang kepada badan, baik pulih saraf yang terkesan akibat serangan strok, baik pulih salur darah yang pecah dan pelbagai lagi.

Semua ini bukan perkara mudah dan amat berat. Pelaburan untuk insan tersayang kembali menjalani hidup seperti biasa ini hanya bernilai RM 3,524.50

Untuk dapatkan 7 botol Vivix tersebut, anda boleh buat tempahan di link tempah 7 botol Vivix untuk stroke.

P.s : Pembayaran menggunakan kad kredit juga diterima.

Atau anda juga boleh hubungi saya melalui email [email protected] untuk lebih penjimatan.

 

Nota : Cerita ini di adaptasi dari kisah benar, pengalaman sebenar Puan Aein sendiri

Khadeejah Hasmad

019 477 3457

Shaklee ID : 858755

Similar Posts

3 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *