Demam | Garlic

Kisah Bawang Putih Merawat Demam Selsema

Teringat ada sekali masa balik kampung hubby kat Jitra, hubby demam dan mula selsema. Oh suami saya ni walaupun family duduk Jitra, Kedah, tapi dia alergi dengan hama padi. Ironi sungguh lah kan. Haha. Bawang putih bakar Nak dijadikan cerita, satu hari tu melawat rumah kawan kepada mertua. Macam wajib lah, kalau balik Jitra, melawat…

Demam

Rawat Demam Panas Tanpa Panadol

Kalau saya demam, biasanya saya memang tak makan panadol. Eh bukan tak nak sesaja, tapi saya pernah beberapa kali paksa diri makan panadol, dan demam saya bertambah teruk. Lepas tu fobia dah. Dulu sebelum kenal Shaklee, kalau demam, sama ada saya cari Vitamin C soluble yang kat farmasi tu, atau minum air banyak-banyak. Baaaaanyak banyak…