5 Cara Merawat Gout Supaya Tak Perlu Kerap MC

5 Cara Merawat Gout Supaya Tak Perlu Kerap MC

Gout adalah sejenis penyakit keturunan yang biasanya menyerang kaum lelaki. Jarang atau hampir tak pernah lah dengar wanita kena. Biasanya gout menyerang di waktu tengah malam atau sebelum subuh. Sakitnya mencucuk macam berjalan atas serpihan kaca.┬áBahagian diserang juga akan membengkak dan naik merah menyebabkan susah nak jalan. Pulak tu sakit gout ini bila datang, lambat…

Gout dan Sakit Kaki Hilang, Boleh Berjalan Jauh Seharian

Gout dan Sakit Kaki Hilang, Boleh Berjalan Jauh Seharian

Saja nak berkongsi cerita tentang apak saya. Apak saya ni ada sakit gout. Kadang saya tak sure ada sekali tu dia masuk hospital warded, pasal sakit kaki jugak. Kesian tengok sebab asal nak berjalan je, kena bertongkat. Lepas warded pun, masih belum hilang sepenuhnya. Ada sekali, apak beli mesin urut kaki. Ada beli kasut untuk…