Health - General FAQ

Produk Kesihatan Boleh Sebabkan Kanser?

Paraben adalah bahan kimia yang digunakan sebagai pengawet. Sebenarnya paraben ni nak imitate pengawet semulajadi yang terdapat dalam buah-buahan. Tapi bila dihasilkan secara kimia, ia dah tak natural, di panggil Paraben. Paraben digunakan sebagai bahan pengawet di dalam ubat, kosmetik, sabun, shampoo dan juga agen yang membuatkan losyen nampak likat. FDA (Food & Drug Asaociation)…

Health - General FAQ

Vitamin? Penting sangat ke? Kalau Tak Ambil, Takleh?

Masa sebelum saya ada kesedaran tentang supplement, saye pelik, apesal orang ambil supplement? Ape tak cukup ke pemakanan seharian kita? Makan je lah makanan seimbang, dapat macam-macam khasiat segar. Tapi start pantang Muhammad, saye yang memang sedia jenis cepat letih, bertambah-tambah lah letih. Tahu, kalau letih kena minum air kosong banyak. Tapi cer bayangkan minum…

Health - General FAQ

Lagi Banyak Buih Sabun Tu, Lagi Merbahaya Sabun Tu Untuk Kulit!

Pernah dengar tak term SLS? SLS adalah water surfactant atau ejen pembuih. (to make the water wetter by reducing water’s surface tension) Nama penuh SLS adalah SODIUM LAUREL SULFATE or SODIUM LAURETH SULFATE. Ianya di buat dari asid sulfurik, monododecyl ester dan sodium salt. Pendek kata, SLS ni bukan semulajadi, tapi sintetik., dihasilkan dari bahan…