Kenapa Shaklee?

9 Vitamin Wajib Cuba Jika Baru Nak Kenal Shaklee 

Supplement (vitamin)  terdiri dari 3 jenis, iaitu supplement semulajadi, supplement organik dan supplement sintetik.  Jika anda tidak mahu kesan jangka panjang, pilihan terbaik adalah supplement semulajadi. Klik di sini untuk memahami lanjut tentang apa itu Landmark Study dan mengapa ia penting dalam mempengaruhi keputusan kita memilih jenama supplement (vitamin)  Supplement bukan ubat. Supplement bertujuan untuk mengisi lompong zat dan…

Kenapa Shaklee?

Doktor Pun Sokong Pengambilan Shaklee

Jarang kita nak dengar golongan profesional seperti warga doktor untuk menyokong pengambilan supplement atau makanan kesihatan tambahan, betul-betul?  Tetapi alhamdulillah untuk vitamin Shaklee, majoriti doktor peka dengan kebaikan Shaklee dan galakkan pengambilan supplement Shaklee.  Pengalaman peribadi saya semasa mengandung anak kedua dan anak ketiga, walaupun kami buat pemeriksaan di hospital untuk memeriksa perkembangan bayi, tetapi…

Kenapa Shaklee?

3 Checklist Penting  Sebelum Pilih Jenama Vitamin

Dulu sebelum saya kenal Shaklee, saya selalu tertanya-tanya, vitamin jenama apa yang terbaik di farmasi.  Saya pernah bertanya kepada yang jaga bahagian vitamin di farmasi.  Akak tu cakap, “Semua sama je dik.” Mustahil semua sama.  Kalau jenama pun berbeza, pasti kualiti pun ada sedikit perbezaan.  Alangkah minyak kereta jenama berbeza pun, ada perbezaan.  Minyak Petronas…

Kenapa Shaklee?

Apa Bukti Vitamin Shaklee Berkesan Selain Dari Testimoni? 

Biasanya kalau kita nak tahu sesuatu produk itu bagus, kita akan cari testimoni.  Ya, kalau ramai orang dapat kesan yang baik, kenapa tidak kita pun bakal dapat kesan yang baik.  Betul betul?  Ya, Shaklee juga mempunyai banyak testimoni dan rata-rata pengguna Shaklee sangat berpuas hati dengan kesan dari vitamin Shaklee.  Bagaimana dari segi saintifik?  Tetapi…

Kenapa Shaklee?

4 Tips Mudah Telan Vitamin Shaklee

Vitamin Shaklee ni besar-besar tau. Kalau yang kecil sikit mungkin lah Ostematrix. 4 Tips untuk telan vitamin Shaklee dengan mudah: Letak Menegak Atas Lidah Menegak, jadi senang vitamin nak meluncur laju ke dalam tekak 😉 Basahkan dulu vitamin dalam mulut Basahkan adalah basahkan guna lidah menggunakan air liur. Air liur adalah beralkali dan air liur…

B Complex | Kenapa Shaklee?

Tips Bila Vitamin Berbau

Biasanya antara pil Shaklee yang mengeluarkan bau kurang enak adalah Vitamin B Complex. Jangan risau, ia bukan petanda B Complex rosak, tapi mungkin kerana ianya terdedah kepada haba dan lembapan. Bagi mengelakkan bau kurang enak tersebut, ikuti tips-tips berikut: Tutup penutup dengan ketat Simpan di tempat yang gelap, sejuk dan jauh dari cahaya matahari, sebagai…

Kenapa Shaklee?

Fakta Tentang Air & Kesihatan

Dulu saya tak suka minum air kosong. Mesti kena minum air manis atau jus buah. Tapi sejak mengandungkan anak kedua, air kosong rasa macam sedap pulak. Antara kelebihan minum air kosong: Air kosong merupakan nutrisi terpenting dalam pemakanan seharian. 1/2 sehingga 4/5 berat badan kita adalah air. Air juga mengawal suhu badan dan membuang toksik….

Kenapa Shaklee?

Vitamin Saya Selepas Lunch

Setiap hari saya akan wajibkan diri ambil vitamin Shaklee untuk kesihatan tubuh. Eh, sebenarnya asalnya saya tak lah rajin ambil vitamin, tapi sejak nampak kesan vitamin yang menarik, saya rasa kalau konsisten mesti lebih bagus. Antara yang terdapat dalam penutup vitamin ini: 3 biji Omega Guard – sebagai penguat imun untuk anak saya Maryam terutamanya…

Kenapa Shaklee?

Kenapa Ambil Supplement?

Perasan tak, zaman ni pelbagai penyakit pelik datang. Anak-anak pun tak ketinggalan. Antara faktor supplement/makanan tambahan penting dalam diet seharian adalah sebab kita tak pasti adakah betul nutrisi harian kita lengkap. Ye lah, selalu makan luar, makan makanan segera, ditambah lagi dengan pelbagai pencemaran udara yang mendatangkan radikal bebas di dalam tubuh. Jom layan video…

Kenapa Shaklee?

Saintis Shaklee

Shaklee bukan ubat atau produk perubatan, ia nya supplement atau bahasa melayu nya, makanan tambahan. Makanan tambahan dan bidang perubatan adalah dua dunia berbeza. Supplement sangat mementingkan pencegahan penyakit, manakala ubat pula bertindak sebagai merawat penyakit yang telah pun parah. Tapi yang menariknya, Shaklee ada barisan saintis khas untuk mengkaji keselamatan dan keberkesanan produk 😀…