Ostematrix | Tulang

Supplement Kalsium Untuk Kuatkan Tulang Rapuh

Badan kita sangat perlukan kalsium.  Kalsium yang didapati dari pemakanan seharian kita akan terus disalurkan ke sel-sel badan yang memerlukan kalsium seperti ke bahagian otot, saraf, tulang, metabolisma sel dan sebagainya.  Tetapi jika pemakanan kita tidak cukup dengan kandungan kalsium seharian, sel-sel badan yang memerlukan kalsium ini akan meminta kalsium dari bank kalsium.  Siapa bank…

B Complex | Kaki Terseliuh | Omega Guard | Ostematrix

Tips Hilangkan Sakit Terseliuh Kaki Dengan Cepat

Allah jua lah penyembuh segala sakit. Saya hanya berusaha, Allah yang sembuhkan. Tapi saya teruja nak kongsi di sini supaya siapa yang tiba-tiba terseliuh kaki, tapi lagi 2-3 hari nak kena travel, tak lah rasa kecewa sangat. Ada harapan di hujung jalan 🙂 Menangis Terseliuh Kaki Ceritanya, pada suatu hari, kaki saya terseliuh. Saya tak…

Ostematrix | Tips Senang Tidur

Petua Cara Senang Tidur

Ada hari, senang nak tidur. Letak kepala atas bantal, terus lelap. Biasanya kalau senang sangat tidur tu, maksudnya waktu siang sampai ke petang kita sangat letih dengan macam-macam aktiviti. Ada hari pulak, susah benar nak tidur. Dah cuba tutup-tutup mata, tutup lampu, tapi mata masih nak terkebil-kebil T_T Dulu biasa saya susah jugak nak tidur,…

Ostematrix

3 Sebab Ostematrix Shaklee Menjadi Kegemaran Saya

Setiap bulan Shaklee akan buat promosi. Tapi setiap bulan produk adalah berbeza. Kalau bulan lepas, ada promosi ESP. Bulan ni, promosi Ostematrix pulak 😀 Apa itu Ostematrix? Ostematrix nama macam ostrich pulak kan 😛 Sebenarnya Ostematrix ni kandungan utama dia adalah kalsium. Dan juga turut mengandungi Magnesium dan Vitamin D untuk membantu tubuh kita serap…

Alfalfa | GLA Complex | Ostematrix | Tips Suami Isteri | Vitamin E Complex

Tips Atasi Masalah Dingin Terhadap Pasangan

Biasalah, bila usia perkahwinan makin menginjak dari setahun ke setahun, fenomena dingin dengan pasangan adalah normal. Sebab itu suami isteri sangat digalakkan untuk perbaharui cinta. Itu belum termasuk sibuk nak melayan anak yang semakin lama semakin menuntut perhatian sepanjang masa, beban kerja di pejabat dan di rumah, stress dengan kewangan dek harga semua makin naik….

Ostematrix

Atasi Sembelit Dengan Ostematrix Shaklee

Saya masih teringat waktu pantang anak pertama, waktu tu saya rasa sembelit paling teruk sepanjang hidup. Memang tak sangka sungguh. Tapi masa tu belum berkenalan dengan Shaklee Bayangkan kalau masuk bilik air, kena duduk lama,  nak meneran satu hal pulak. Saya memang banyak minum air, siap buat jus prune, pun tak berjaya. Oh tak sanggup…

Ostematrix

Khasiat Kalsium & Magnesium Dalam Ostematrix

Ostematrix merupakan salah satu suplemen Shaklee yang mengandungi kalsium dan magnesium. Walaupun botolnya kecik, khasiat Ostematrix bukan sekadar untuk menguatkan gigi dan tulang. Kalau mengikut kajian-kajian saintifik, memang kalsium dan magnesium mempunyai banyak manfaat untuk kesihatan tubuh badan. Insya-Allah untuk entri kali ini saya nak ceritakan khasiat Ostematrix berdasarkan pengalaman saya sendiri dan juga customer-customer…

Ostematrix

Ostematrix Shaklee – Kisah Cinta Saya Sewaktu Berpantang

Masa pantang anak kedua, saya berpantang sepenuhnya dengan Set Berpantang Shaklee tanpa makan apa-apa jamu. Dah serik makan jamu masa berpantang anak pertama. Ada 6-7 jenis supplement yang saya ambil untuk berpantang. Alhamdulillah berpantang untuk anak kedua, saya tak berjumpa mak cik urut, saya menjalani hidup macam biasa sebab Alhamdulillah cepat sihat. Percaya tak, nifas…