Merokok

Cerita Ani & Ibu Perokok Tegar

Mak Ani adalah seorang perokok tegar.

Segan jugak sebenarnya Ani nak cerita sebenarnya, tapi Ani kongsikan juga, mana tahu ada sesiapa di luar sana yang ada masalah macam mak Ani juga.

Mak Ani merokok, bukan rokok daun biasa, tapi cap Dunhill tau.

Dia mula merokok masa usia belasan tahun lagi. 

image

Dulu sebelum kahwin, segan juga Ani dengan keluarga bakal suami.

Nak buat macam mana, kita nasihat pun, bukan nak dengarnya.

Mak Ani ni kerap lah sakit perut yang teruk.

Mungkin sebab faktor usia jugak, umur dia dah 63 tahun, merokok pulak tu.

Ani pernah terbaca perkongsian seorang isteri yang suami dia dulu merokok, dah jadi tak suka merokok lepas amalkan Vivix.

Jadi, Ani belikan mak Vivix, dan poskan terus ke mak suruh mak makan.

Seminggu lepas tu, tiba-tiba mak call:

Mak : Ubat apa Ani bagi mak hari tu

Ani : Kenapa mak? (Dalam hati dah cuak tau)

Mak : Mak rasa rokok mak dah pahit macam hempedu. Langsung dah tak boleh hisap.

Ani : Alhamdulillah berkesan jugak. Itu lah ubat yang Ani dok cari untuk mak selama ni. Orang risau tau mak tak berhenti merokok.

Mak : Dah seminggu mak tak sentuh rokok langsung.

Mak : Bagus jugak ubat tu, selera makan mak rasa makin ok.

Alhamdulillah Ani bersyukur sangat belikan Vivix untuk mak.

Walaupun harganya RM 475 sebotol, tapi berbaloi-baloi dapat hilangkan ketagihan mak yang berpuluh tahun tu.

Dan jugak dapat berikan kesihatan lebih baik kat mak.

Takpe lah keluar sikit duit, itu mak Ani.

Mak sihat, Ani pun lega.

Kalau anda pun ada masalah yang sama – mak atau suami kuat merokok, apa kata cuba bagi Vivix pada mereka.

Duit boleh di cari. Tapi kalau biarkan diorang merokok, kita pun risau sebab dalaman diorang sedang rosak dengan asap rokok.

Whatsapp 0194773457 untuk order Vivix hari ini ?

Nota : Ani adalah bukan nama sebenar

image
Perkongsian dari Ani (bukan nama sebenar)

Nota: Cerita ini di adaptasi dari kisah benar, pengalaman sebenar seorang anak dan ibunya perokok tegar

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *