Kencing Manis

Diabetes : Bukan Sekadar Sebab Makan Gula

Diabetes merupakan sejenis penyakit kronik yang turut menjadi punca darah tinggi dan sakit buah pinggang. Biasa kalau sebut je Diabetes, orang ingat sebab makan gula banyak.

Lebih – lebih lagi bila Perdana Menteri bagi excuse harga gula dinaikkan konon tak nak rakyat Malaysia ramai kena diabetes. Teeeetttt.

Tahukah kita, setiap makanan kita mengandungi gula. Walaupun nasi, sayur bahkan susu pun ada gula, walaupun takde sape buh gula dalam tu.

Fakta gula dalam makanan

Makanan telah tercipta bersama glukos di dalamnya.

apa itu glukos

Glukos ini berfungsi untuk membekal tenaga kepada tubuh.

Bila makanan masuk dalam badan, glukos akan dibebaskan ke dalam darah. Glukos ni sepatutnya masuk ke dalam sel badan kita supaya boleh bagi tenaga kepada sel badan.

Sebab tu kalau nak bertenaga, kita kena makan. Makanan tu provide gula untuk ditukarkan menjadi tenaga

Untuk masuk ke dalam sel badan, glukos memerlukan insulin.

Insulin bertindak seperti kunci untuk bawak glukos masuk sel dan seterusnya berubah jadi tenaga.

glucose-needs-an-insulin-key

Diabetes Type 1

Masalah yang dihadapi oleh pesakit diabetes adalah, gula melebihi insulin yang terhasil.

Analogi nya gula ada 20, tapi kunci iaitu insulin ada 5 je. So yang tinggal dalam darah adalah masih byk, iaitu 15 gula.

Diabetes Type 2

Pesakit diabetes Type 2 pulak mempunyai masalah ‘kunci rosak’. Maksudnya, sel tubuh kita tolak insulin. Insulin dah cuba unlock sel atau buka pintu sel, tapi tak berjaya.

Sebab itu lah Shaklee menawarkan Vivix sebagai produk terbaik untuk pesakit diabetes.

Vivix

Vivix mengandungi resveratoral yang membantu mengawal paras gula dalam darah, sekaligus membantu membetulkan sel tubuh supaya sel menerima insulin (prevent insulin rejection)

Sejauh mana Vivix Shaklee berkesan?

Jom tengok 3 perkongsian dari keluarga pesakit Diabetes 😀

diabetes 18 ke 9 nini november reen

Harga Vivix hanya RM 485 . Sangat berpatutan dengan kesan yang dirasai.

Bukan sekadar produk semulajadi, tapi juga telah menjalani beratus-ratus ujian klinikal, dan juga terbukti berkesan.

Anda berminat nak order Vivix?

Hubungi saya sekarang ^_^

Khadeejah Hasmad
SMS/WhatsApp/Call: 019 – 477 3457
Shaklee ID: 858755

 

Similar Posts

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *