Eat Clean

Eat Clean : Resipi Rice Noodle Salad

Menu ini adalah antara menu kegemaran kami sekeluarga.

Tak payah tumis. Tapi sedap sungguh!

Saya kongsikan resipi di sini.

Rice Noodle Salad

Bahan-bahan:

Beras perang vermicelli – rendam sekejap dalam air panas sampai lembut.

Ayam bahagian dada – rebus dan potong dadu

Daun ketumbar – hiris
1 batang serai – hiris

2 biji cili – hiris. Ikut lah kalau suka pedas, tambah cili api.

Sedikit sos ikan

8 biji limau kasturi – diperah

Cara-caranya :

1. Semua bahan di atas, di gaul bersama. Hihi.

2. Dah, siap!

Tips:

Serai tu memang kita makan sekali. Jadi kalau tak nak rasa keras sangat, cuba ceraikan serai yang dihiris tadi.

Nanti dia jadi kepingan kecil. Senang sikit nak makan.

image

Kalau nak tambah sayur, pun bagus.

Ayam boleh ganti dengan udang atau sotong atau apa saja.

Tiada minyak di perlukan.

Kalau dah cuba resipi ni, jemput-jemput lah bagi feedback kat comment 😉

Share jika anda suka!  ^-^

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *