Detoks

Kenapa Makan Vitamin Shaklee Tapi Tak Nampak Kesan

Dah sebulan makan, tapi tak nampak perubahan apa-apa?

2 Perkara Perlu Di Ambil Kira

1. Banyak mana berkurangnya Vitamin dalam tubuh kita tu

2. Kebolehan badan kita serap Vitamin.

image

Banyak Mana Badan Kita Kurang Vitamin

Contoh, kita demam, jadi kita nak ambil Vitamin C

Banyak mana Vitamin C tak cukup dalam badan kita.

Vitamin Shaklee ni bukan pengganti makanan.

Ia hanya fill in the gap, mat saleh kata. Top up kekurangan vitamin dari makanan.

Contoh kita makan ayam untuk protein untuk kasi badan kita bertenaga.

Tapi kita perlukan juga ESP untuk top up kekurangan protein dalam ayam.

Ayam zaman sekarang kan majoriti versi tak cukup umur dah kena sembelih.

Kadar Serapan Vitamin

Dan lagi satu, macam mana tahap serapan vitamin badan kita.

Kadang usus terlalu banyak parasit seperti cacing, cacing tu yang makan semua nutrisi yang kita makan.

Jadi, kita makan makanan berkhasiat dan vitamin, cacing yang dapat.

Kalau ada masalah yang macam ni, sekurang-kurangnya bagus ambil DTX Complex, Alfalfa dan Garlic untuk detoks supaya cacing dan telur cacing terhapus sama sekali.

Atau kadang waktu kita makan vitamin adalah salah.

Contoh, badan kita senang serap khasiat waktu pagi. Tapi kita ambil malam waktu badan tak nak serap khasiat.

Sudahnya, kita makan vitamin, tapi lepas tu buang ikut air kencing aje lah.

Waktu pemakanan setiap orang adalah berbeza.

Jadi kita kena cuba dulu.

Pastikan sentiasa rujuk pengedar Shaklee anda jika ada masalah apa-apa semasa makan vitamin Shaklee.

Untuk dapatkan Shaklee dan konsultasi istimewa dari team Diaryofmuhammad.com, boleh Whatsapp 0194773457 🙂

Khadeejah Hasmad
Shaklee ID : 858755

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *