Khasiat Kalsium & Magnesium Dalam Ostematrix

Ostematrix merupakan salah satu suplemen Shaklee yang mengandungi kalsium dan magnesium. Walaupun botolnya kecik, khasiat Ostematrix bukan sekadar untuk menguatkan gigi dan tulang.

Ostematrix yang mengandungi kalsium dan magnesium mempunyai pelbagai khasiat dan kelebihan

Kalau mengikut kajian-kajian saintifik, memang kalsium dan magnesium mempunyai banyak manfaat untuk kesihatan tubuh badan. Insya-Allah untuk entri kali ini saya nak ceritakan khasiat Ostematrix berdasarkan pengalaman saya sendiri dan juga customer-customer saya.

Khasiat & Fungsi-Fungsi Ostematrix Shaklee

1. Melawas

Saya mula berpantang sepenuhnya dengan Shaklee untuk anak kedua. Kali nih memang tiada jamu langsung sebab serik makan jamu masa anak pertama. Jadi untuk mengelakkan masalah sembelit, saya amalkan Alfalfa dan Ostematrix.

Alhamdulillah masa pantang, memang langsung takde sembelit. Saya sendiri pun terkejut sebab masa berpantang anak pertama, saya sembelit dengan sangat dasyat. Siapa yang dah pernah bersalin tu mesti faham lah kan…

Alfalfa berfungsi sebagai pelawas, jadi takde lah kita rasa nak membuang, tapi tak dapat nak membuang. Ostematrix pula mengandungi magnesium yang penting untuk melembutkan najis supaya tak jadi sembelit.

2. Sakit pinggang

Masa saya pantang, saya langsung tidak berurut sebab makcik urut yang saya berkenan semuanya full. Mak saya pulak jenis tak kisah, urut ok, tak urut pun no problem 😛

Tapi kalau ibu yang sedang pantang, mesti faham rasa sakit sangat pinggang semasa menyusukan anak. Rasa macam nak patah pinggang pun ada! Itu belum masuk rasa lenguh dan sengal-sengal badan.

Alhamdulillah saya tergerak hati nak konsisten Ostematrix. Malam ni makan, insya-Allah esok paginya sakit pinggang dan lenguh badan hilang! Tidur pun terasa lebih puas bila makan Ostematrix.

3. Insomnia (Susah Nak Tidur)

Ada seorang ibu yang sedang hamil mengalami kesukaran untuk tidur. Padahal siang tak tidur pun. Tapi malam tetap susah nak tidur. Saya cadangkan ambil Ostematrix.

Alhamdulillah dalam minggu pertama dah mula nampak hasil. Dia lebih mudah tidur dan tidur lebih lena.

Saya sendiri suka amalkan Ostematrix sebelum tidur sebab ia membantu kita untuk tidur lena. Bila kita tidur lena, walaupun sekejap, bila dah bangun tidur nanti, kita akan rasa lebih segar sebab tidur kita berkualiti.

Ostematrix mengandungi kalsium yang merangsang penghasilan hormon melatonin yang membantu kita untuk rasa mengantuk dan seterusnya tertidur. Kekurangan magnesium juga boleh menyebabkan kita suka untuk tidur.

Sumber rujukan – Living With Insomnia: Get a Good Night’s Sleep 

4. Migrain

Kawan saya mengamalkan Ostematrix untuk sakit kepala yang berdenyut-denyut ataupun juga dikenali sebagai migrain.

Orang yang sakit kepala atau yang migrain mengalami masalah salur darah sempit di bahagian otak. Ostematrix mengandungi magnesium yang boleh membantu ‘melegakan’ salur darah yang sempit tersebut.

Orang yang migraine atau sakit kepala juga boleh gabungkan Ostematrix dengan B Complex yang merangsang hormon serotonin di dalam otak, iaitu sejenis hormon gembira atau hormon penenang.

Sumber rujukan – Migraine Headache

Banyakkan khasiat Ostematrix? Ini baru empat, ada banyak lagi sebenarnya. Insya-Allah saya akan sambung dalam entri yang lain yer 😉

Oh, Ostematrix boleh diambil oleh lelaki dan wanita tanpa mengira umur. Harga sebotol hanya RM 61 sahaja untuk 120 biji dan boleh bertahan selama sebulan.

Berminat Untuk Mendapatkan Ostematrix Shaklee?

Ostematrix Shaklee merupakan suplemen kalsium keluaran Shaklee

Anda boleh membuat tempahan secara online dengan mudah di borang tempahan produk Shaklee. Anda juga boleh menghubungi saya di nombor yang tertera 🙂

admin-ajax.php

Leave a Reply

CommentLuv badge

Shares