Petua Nenek Moyang Untuk Rambut Gugur

Biasa yang bermasalah rambut gugur ni, orang perempuan lah. Ada yang memang anak dara, tapi rambut selalu gugur. Ada yang lepas bersalin, tiba-tiba penuh lantai dengan rambut, asal sikat je gugur, asal sikat je gugur.

Isk.

Rambut gugur ni banyak sebab. Antara sebab nya termasuk lah

  1. Perubahan hormon
  2. Stress
  3. Kurang nutrisi seperti protein, zat besi dan zinc

Petua Orang-orang Tua

Saya kongsikan 5 Petua orang tua-tua untuk atasi rambut gugur, plus dengan petua ai sekali lah 😉

  1. Daun bunga raya

    Ambil beberapa helai daun bunga raya. Ramas dalam air. Dan sapu pada kepala. Biarkan seketika, dan basuh

    Daun tau, bukan bunga nya

    Daun tau, bukan bunga nya

  2. Buah tembikai

    Kulit tembikai tu, yang bahagian dalam tu, sapu kat kulit kepala. Biar 15-30 minit. Kemudian cuci. Biasa ambil masa seminggu hingga 2 minggu untuk nampak hasil

    petua rambut gugur dengan tembikai

    Kulit belah dalam tau, bukan buah tu 😉

  3. Santan

    Panaskan santan sederhana pekat hingga mendidih. Sapu santan suam ke kulit kepala. Biar dalam 1 jam, boleh tutup dengan shower cap. Kemudian cuci

    tips petua rawatan rambut gugur

    Panaskan dulu tau santan tu

  4. Perahan air limau

    Sapukan perahan air limau nipis ke kulit kepala untuk menghilangkan kelemumur. Kelemumur yang banyak juga boleh menjadi salah satu sebab rambut gugur
    limau nipis petua rambut gugur

  5. Supplement Shaklee

    Amalkan pemakanan makanan tambahan a.k.a supplement Shaklee ESP untuk atasi rambut gugur 😀 Kenapa ESP?

    ESP mengandungi protein. Protein merupakan salah satu binaan asas dalam sel rambut. Bila kurang protein, rambut mudah rapuh dan gugur.
    cergas bertenaga tips atasi letih lesu
    Ikuti perkongsian kawan saya mengenai ESP dan rambut gugur 😀

    Protein ESP bantu kuatkan akar rambut

    Protein ESP bantu kuatkan akar rambut

4 Sebab ESP Shaklee penyelesaian terbaik untuk rambut gugur

  1. Tak payah susah-susah cari daun bunga raya, atau panaskan santan, atau beli tembikai atau perah limau nipis 😛
  2. ESP adalah semulajadi, bebas dari bahan kimia (tanaman soya ESP bebas bahan kimia)
  3. Bancuh dan minum, siap! 😀
  4. Merawat dari dalam 😀 Ia merawat punca rambut gugur, dari akar umbi 😀

Harga

Harga setin ESP Shaklee hanya RM 160 sahaja dan bertahan sehingga 2 bulan!

Harga ini termasuk poslaju ke kawasan anda, dan cara makan eksklusif 5 bintang untuk anda yang buat belian dari saya 😀

Cara makan eksklusif ni bukan semua orang boleh bagi tau 😉

ESP bantu banyakkan susu badan ibu berpantang

Untuk order, hubungi saya sekarang!

iR Khadeejah Hasmad
SMS/WhatsApp: 019 695 3317 

==========================

Nota: Berminat nak jadi ahli Shaklee? Untuk makan sendiri pun saya terima 😀

Tapi kalau nak jana pendapatan dari Shakleekita akan bantu semaksima mungkin 😀

Hanya RM 75 (WM)/RM 85 (EM) untuk jadi ahli Shaklee 😀

Hubungi saya, Khadeejah Hasmad di SMS/WhatsApp 019 695 3317 untuk mendaftar sekarang!

 

3 Comments

  1. profhariz 26 March 2014
  2. Mazlan Mohd Noor 25 December 2014
    • Khadeejah Hasmad 2 January 2015

Leave a Reply

CommentLuv badge

Shares