Health - General FAQ

Produk Kesihatan Boleh Sebabkan Kanser?

Paraben adalah bahan kimia yang digunakan sebagai pengawet. Sebenarnya paraben ni nak imitate pengawet semulajadi yang terdapat dalam buah-buahan. Tapi bila dihasilkan secara kimia, ia dah tak natural, di panggil Paraben.

Paraben digunakan sebagai bahan pengawet di dalam ubat, kosmetik, sabun, shampoo dan juga agen yang membuatkan losyen nampak likat. FDA (Food & Drug Asaociation) & dunia industri mengkelaskan paraben sebagai SELAMAT jika digunakan dalam amaun tertentu.

Namun begitu, beberapa kajian telah dibuat dan mendapati Paraben adalah tidak selamat. Paraben merupakan HORMONE DISTRUPTOR (ganggu hormone) & CARCINOGENE (punca kanser). Beberapa kajian turut telah menemui kaitan Paraben sebagai punca kanser payudara. Walaupun Paraben digunakan dalam kuantiti yang FDA benarkan, tapi ia tetap bahan kimia yang susah nak di proses oleh tubuh.

Bahan kimia ni akan terkumpul dalam badan kita sebagai toksik. Walaupun hasil kajian nj telah di maklumkan kepada pihak industri, tapi kebanyakan company tak ambil kisah. Bagi diorang, alah sikit je Paraben dalam produk aku, bukan semangkuk pun.

Produk Shaklee adalah bebas dari paraben. Walaupun ia adalah ‘selamat dlm kuantiti sedikit’ seperti yang dinyatakan oleh FDA & standard industri, tapi Shaklee tak mahu ambil risiko di atas kesihatan orang lain

Jom cek produk kesihatan yang kita gunakan. Ada tak Paraben dalam senarai bahan-bahan? Jangan menyesal di kemudian hari.

Berminat nak dapatkan Produk Shaklee? Hubungi saya:

Khadeejah Hasmad
SMS/Call/WhatsApp: 019- 477 3457
Email: [email protected]
Shaklee ID: 858755

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *