punca-punca stroke
Stroke

Stroke: Pengalaman Nenek Saya Dan Ikhtiar Berkesan

Arwah nenek saya, Wan, meninggal dunia seminggu selepas perkahwinan saya akibat stroke. Stroke Wan menyebabkan beliau lumpuh di bahagian kiri, tak dapat bercakap dan tak dapat mengurus diri.

Kalau Wan nak makan, perlu bersuap. Itu pun kena makan makanan yang cair sebab kalau makanan yang macam ayam ni, susah nak kunyah.

Nak jalan pun, mula-mula dulu pakai kerusi roda. Tapi berkat kesabaran makcik yang menjaga Wan, Alhamdulillah Wan boleh mula bertongkat.

Sedih bila teringatkan Wan. Asalnya Wan seorang yang sangat peramah dengan semua orang. Sangat ringan mulut. Memang dikenali oleh semua jiran.

Tapi stroke meragut semuanya. Bayangkanlah asal peramah tiba – tiba terpaksa hidup dalam kesunyian sebab tak boleh bercakap.

2 Jenis Stroke

Stroke ada 2 jenis sebenarnya :

Jenis Pertama

Ischemic (cara sebut: iss-KEE-mik)

Stroke jenis ini berlaku bila salur darah ke otak tersumbat. Salur darah ni tersumbat disebabkan oleh ketulan darah atau bila ada arteri yang mula sempit dipenuhi dengan kolesterol dan benda-benda berlemak yang lain yang melekat pada dinding salur darah.

kenapa strok terjadi
Ischemic Stroke

Jenis Kedua

Hemorrhagic (cara sebut: heh-muh-RAH-jik)

Stroke hemorrhagic berlaku sebab salur darah pecah, darah terkeluar dari salur darah dan membunuh sel otak. Salah satu penyebab stroke ini adalah tekanan darah tinggi.

punca-punca stroke
Salur darah pecah mengakibatkan stroke

Rawatan untuk stroke biasanya adalah dengan pembedahan.

Tetapi ia memakan kos yang sangat tinggi.

Arwah Wan meninggal dunia dalam keadaan masih stroke asbab waktu itu kami tidak mampu untuk tanggung kos rawatan yang sangat tinggi.

Mula Tahu Tentang Rawatan Alternatif Stroke

Masa pantang anak pertama saya makan vitamin Shaklee. Dari situ baru saya tahu Shaklee ada supplement yang membantu pesakit stroke.

Berbaloi sangat bagi saya sebab Set Vivix untuk pesakit stroke (1 set = 7 botol) tak sampai RM 3,000 pun.

produk merawat stroke
1 Set Vivix Untuk Ikhtiar Pesakit Stroke.

Hari ini saya nak kongsikan dengan anda yang mempunyai ahli keluarga yang sedang bertarung dengan stroke, anda ada pilihan alternatif untuk tidak bedah keluarkan darah beku.

Ya, ada. Iaitu dengan konsisten amalkan Vivix.

Mahu tahu lanjut tentang Vivix?

Teruskan membaca.

Sebelum itu, mari saya kongsikan beberapa kisah benar pesakit stroke yang beransur baik dengan ikhtiar Vivix.

4 Testimoni Pesakit Stroke Yang Ikhtiar Alternatif Dengan Supplement Vivix

Ada ramai pesakit stroke sebenarnya telah pulih dengan bantuan supplement Vivix.

Testimoni #1 : 2 Bulan Suami Dalam Koma Selepas Stroke, Akhirnya..

Saya kongsikan pula pengalaman kawan kepada Puan Aya, Puan H.

Puan Aya :

Suami kepada Puan H diserang stroke sehingga saluran darah pecah.

Serangan tersebut menyebabkan suami beliau 2 bulan di dalam koma.

Puan H risau dan gelisah.

Tekanan darah suami Puan H pula tak pernah turun. Sentiasa sahaja pada paras lebih dari 170/100.

Oleh sebab tekanan darah terlalu tinggi, suami Puan H ini sentiasa dipantau dengan 4 janis ubat.

Puan H akhirnya cuba ikhtiar dengan Vivix kerana tidak mampu lagi melihat suaminya koma.

P.s : Vivix boleh disalurkan melalui tiub pemakanan. Bincang terlebih dahulu dengan doktor yang merawat untuk bantu anda.

Alhamdulillah dalam masa belum sampai seminggu makan Vivix, suami Puan H telah mula tersedar.

Syukur berlinang air mata. Tak tersangka Puan H.

Tekanan darah suami beliau juga mula menjadi normal iaitu di sekitar 120/68.

Doktor turut mula hentikan ubat darah tinggi.

Gembira tidak terkata Puan H.

Kini, suami Puan H masih konsisten Vivix untuk recovery.

Puan H turut maklumkan ketika sesi physio, suami beliau dah pun boleh angkat dan tahan berat sendiri.

Kaki abg dah boleh gerak.

Abg dah boleh menelan.

Jangkitan darah semakin baik dan berkurangan.

Buah pinggang juga semakin berfungsi dengan baik.

Testimoni #2 : Abah tidak kenal orang sekeliling

Ini pula perkongsian dari Puan Asnie mengenai Abah beliau yang tiba-tiba jatuh sakit yang dikatakan boleh membawa maut.

Ia sangat mendebarkan. Mari ikuti perkongsian beliau :

Abah ada darah tinggi. Suatu hari tiba-tiba Abah diserang serangan jantung akibat bacaan darah tinggi terlampau tinggi.

Bukan itu sahaja, darah tinggi abah juga membuatkan abah pendarahan dalam kepala.

Hampir sebulan abah berkampung di hospital Klang. Kemudian abah sambung di rawat di PPUM.

Darah beku di kepala abah mula merebak ke sebelah kanan kepala.

Abah mula diserang strok hingga lumpuh separuh badan kiri abah.

Kami adik-beradik sayu sangat melihat keadaan abah.

Waktu itu abah dah tidak kenal siapa kami, abah dah lupa orang-orang di sekelilingnya.

Oleh kerana tak tahan tengok Abah, saya dapatkan abah Vivix dari Shaklee.

Alhamdulillah selepas konsisten makan berbotol-botol Vivix, akhirnya abah mula nampak kesihatan yang positif.

Kini, abah dah boleh berjalan kembali.

Alhamdulillah abah dah boleh bawa motor keliling kampung, pergi masjid dan pergi pasar.

Syukur.

Saya berharap abah sihat sampai bila-bila. Tak  sanggup mahu kenang semula sejarah abah jatuh sakit.

Testimoni #3 : Ayah dah cuba juga perubatan islam untuk stroke, tetapi ..

Berikut pula adalah perkongsian dari Puan Reen mengenai ayah beliau :

Ayah saya di serang strok sehingga lumpuh separuh badan.

Kaki dan tangan beliau langsung tak boleh digerakkan.

Di samping tidak tinggal ubat doktor, mereka cuba cari alternatif perubatan yang lain.

Saya dan adik-beradik ada cuba usaha rawatan Islam di As-syifa.

Seminggu kemudian saya dapat tahu yang Vivix boleh membantu pesakit stroke.

Oleh kerana simpati melihat keadaan ayah, saya dapatkan Vivix dan mula berikan pada Ayah.

Alhamdulillah berkat konsisten dan sabar 2 minggu amalkan Vivix, Ayah mula nampak kesan positif.

Tekanan darah ayah mula normal.

Kami bantu ayah berdiri 2-3 hari ini.

Alhamdulillah ayah dah boleh berdiri dan berjalan-jalan sedikit.

Testimoni #4 : Emak Kepada Puan Ibu Rizqi Tak Dapat Bercakap Akibat Stroke

Terbaru saya ternampak perkongsian di dalam group Shaklee GBS tentang ibu kepada seorang ahli group.

Ibunya menghidap stroke yang turut melumpuhkan badan dan membuat ibu tersebut tak dapat bercakap.

Alhamdulillah Allah temukan si anak dengan supplement bernama Vivix untuk ikhtiar.

Mari saya kongsikan pengalaman beliau :

Mak saya kena stroke. 5 November yang lalu, genap sebulan.

Tangan dan kaki mak tidak boleh gerak. Mak tak berapa boleh bercakap.

Alhamdulillah setelah mak konsisten minum Vivix, tangan mak dah boleh angkat. Cuma tak boleh genggam sahaja lagi.

Mak bercakap pun dah semakin ok. Alhamdulillah.

Doa sebelum habis cuti sekolah mak dah boleh berjalan, Allah tunaikan.

Syukur sangat. Vivix memang membantu mak. Alhamdulillah.

-Puan Ibu Rizqi

–> Baca juga pengalaman emak kepada Puan F yang alhamdulillah pulih dari stroke selepas konsisten amalkan Vivix

–> Baca juga suami Puan Aien yang sebelum ini mengalami masalah untuk bertutur disebabkan oleh serangan stroke

Apa Itu Vivix?

Vivix adalah supplement yang mengandungi supplement bernama Polyphenol.

Mengikut kajian, Polyphenol boleh membantu mencairkan mana-mana darah yang di dapati beku yang menyebabkan stroke terjadi.

Polyphenol juga boleh membantu merawat semula salur darah yang pecah akibat tekanan darah yang terlalu tinggi, sekaligus membantu pesakit stroke untuk kembali normal semula

–> Baca juga apa itu Vivix

–> Anda juga pasti mahu tahu 10 soalan lazim berkaitan Vivix

produk merawat stroke
Vivix dari Shaklee yang mengandungi polyphenol

Berapa botol Vivix yang diperlukan?

Walaupun polyphenol di dalam Vivix telah terbukti secara saintifik untuk membantu pesakit stroke, tetapi ia tidak bertujuan untuk menyembuh.

Vivix bukan ubat. Ianya supplement. Oleh sebab itu, Vivix akan mengambil masa sedikit untuk membantu pesakit stroke.

Pesakit stroke, untuk membantu kembali menjalani kehidupan yang normal, mereka memerlukan banyak dos polyphenol.

Polyphenol di dalam Vivix memerlukan masa untuk mencairkan darah yang membeku setelah sekian lama.

Ia juga memerlukan masa untuk baik pulih salur darah pecah.

Selain itu polyphenol di dalam Vivix juga perlu bekerja untuk mengelakkan kolesterol yang baru yang datang dari makan daripada teroksidisasi menjadi plak baru di dalam salur darah.

P.s : Plak adalah umpama block di dalam salur darah. Ia terhasil sedikit demi sedikit. Ia merupakan salah satu punca darah membeku dan kemudian menyebabkan stroke.

Justeru, dalam sebulan adalah dinasihatkan untuk pesakit stroke habiskan sekurang-kurangnya 7 botol Vivix.

Saya tidak dapat memutar semula masa untuk membantu Wan saya.

Tetapi saya sangat berharap agar perkongsian ini dapat membantu lebih ramai pesakit stroke untuk pulih menjalani kehidupan seperti sebelum sakit.

Cara Dapatkan Vivix

Untuk tempah Vivix untuk membantu ibu anda pulih dari stroke, anda boleh klik gambar di bawah.

cara buat belian produk untuk merawat stroke

Untuk terus dapatkan harga istimewa RM 2,819.60 – anda boleh klik email [email protected] untuk terus maklumkan kepada saya mengenai tempahan anda.

♥ Khadeejah Hasmad ♥
HP : 019 477 3457
Shaklee ID : 858755

Similar Posts

8 Comments

      1. Salam Cikpuan,

        Jika tak salah saya, ayah Cikpuan Aizah amalkan Vivix.

        Saya cadangkan Cikpuan dapatkan Vivix untuk mak Cikpuan.

        Boleh dapatkan Vivix dengan menghubungi 019 477 3457

        Terima kasih.

  1. Salam puan saya Idzwan dari Selayang saya merupakan pesakit stroke pendarahan sudah hampir dua tahun terlantar saya habis kan bermi nggu2 membaca ttg Stroke, fakta puan ni byk silap saya risau ia bakak meragut nyawamohon puan padam

    1. Salam Tuan,

      Tuan sangat perlukan Vivix kerana telah 2 tahun terbiar dalam keadaan stroke.

      Saya sangat bersimpati.

      Artikel ini telah diterbitkan selepas perbincangan dengan doktor perubatan. Bahkan saya sendiri telah check semula dengan doktor selepas dakwaan Tuan.

      Doktor kata tiada masalah.

      Boleh saya tahu, fakta mana yang Tuan maksudkan salah?

      Untuk makluman Tuan, Polyphenol di salam Vivix telah bantu ramai pesakit stroke menjalani kehidupan normal semula seperti biasa.

      Ia langsung tidak meragut nyawa, bahkan tidak mendapatkan Polyphenol lah telah meragut banyak nyawa…

      Polyphenol ini juga telah menjalani beratus ujian klinikal oleh pihak saintis dan doktor di Shaklee.

      Jika Tuan mahu jumpa pakar nutrisi Shaklee untuk hilangkan keraguan Tuan, Tuan boleh maklumkan saya di email [email protected].

      Untuk Tuan dapatkan Vivix seberapa segera, mohon email juga saya di Email [email protected].

      Terima kasih.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *