5 Tips Banyakkan Susu Semasa Pantang
Breastfeeding Tips | Set Breastfeeding

5 Tips Banyakkan Susu Semasa Pantang

Kebanyakan first time mother merasakan pantang adalah detik yang paling menguji. Dengan macam-macam perangai baby baru nak kena adjust. Ye lah, situasi baru. Kalau sebelum ada baby, tak perlu bangun tengah malam, tak perlu dodoi baby hingga satu jam untuk tidur. Tu belum masuk stress fikir susu tak memancut-mancut masa dalam pantang. Susu memang tak…

4 Tips Relaktasi Penyusuan Susu Ibu
Breastfeeding Tips

4 Tips Relaktasi Penyusuan Susu Ibu

Ada sesetengah ibu terpaksa menghentikan penyusuan susu ibu. Ooops, tolong jangan menghukum ibu ini ya. Mari hormat pilihan orang lain. Ok. Tetapi selepas beberapa bulan, ibu tersebut teringin juga nak menyusukan semula anaknya. Persoalannya, boleh kah nak menyusukan anak semula selepas berhenti? Jawapannya adalah, semestinya boleh! Tahniah anda telah memilih untuk menyusukan semula anak anda…

Set Penyusuan Shaklee Tak Banyakkan Susu?
Set Breastfeeding

Set Penyusuan Shaklee Tak Banyakkan Susu?

Ibu–ibu zaman sekarang ramai dah mula celik tentang kepentingan penyusuan susu ibu. Susu ibu sangat penuh khasiat dan tak kan pernah dapat di ganti oleh susu formula. Tapi bukan makna bayi susu formula tak bagus, saya sendiri pun masa bayi menyusu susu formula 😉 Namun dalam pada usaha nak menjayakan penyusuan susu ibu ni, banyak…