Kisah Benar: Keputihan Kehijauan Berjaya Hilang!
Kesihatan Wanita

Kisah Benar: Keputihan Kehijauan Berjaya Hilang!

Keputihan sendiri memang merimaskan wanita. Kalau ada extra feature seperti bau yang tidak menyenangkan, kegatalan atau mula kehijauan- bertambah lah tak selesa. Antara petanda keputihan itu mula berbahaya adalah bila warnanya dah tidak putih malah kehijauan, dan mula rasa gatal-gatal. Tapi perkara ini adalah sangat peribadi dan sensitif. Jadi saya amat memahami jika ramai wanita…

Cara Terbaik Merawat Masalah Keputihan
Kesihatan Wanita

Cara Terbaik Merawat Masalah Keputihan

Keputihan merupakan masalah yang sering dihadapi oleh ramai wanita, terutamanya yang sedang melalui fasa kehamilan dan baru lepas bersalin. Sebelum saya kongsikan penyebab keputihan dan cara-cara terbaik dan berkesan untuk merawatnya, tahukah anda apa itu sebenarnya ‘keputihan’? Apa Itu Keputihan? Keputihan merupakan cairan lendir yang keluar daripada faraj dan berwarna keputih-putihan dengan sifat-sifat yang pelbagai;…

Rawat Keputihan Merimaskan, Cegah Faraj Berbau
Set Merawat Keputihan

Rawat Keputihan Merimaskan, Cegah Faraj Berbau

Saya memang mengalami keputihan sejak zaman anak dara. Tapi sikit-sikit je masa tu, jadi tak terfikir yang keputihan ni adalah sesuatu yang akan mengganggu. Tapi lepas habis berpantang, saya mula mengalami masalah keputihan yang sangat teruk. Terlalu banyak sampai kadang bertukar warna kuning. Bukan keputihan saja, discharge warna jernih pun kerap keluar. Segan nak bertanya¬†orang…