Tips Turunkan Bacaan Kolesterol Dalam Darah
Kolesterol | Phytocol ST

Tips Turunkan Bacaan Kolesterol Dalam Darah

Dianggarkan satu dari 3 orang dewasa di Malaysia mempunyai paras kolesterol yang tinggi. Kandungan kolesterol yang tinggi dalam darah menyumbang kepada masalah kesihatan yang kronik seperti masalah kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular. Tapi hakikatnya ramai masih tidak sedar paras kolesterol mereka terlalu tinggi. Orang kurus pun berpotensi tinggi kolesterol. Apa itu kolesterol Kolesterol adalah bahan…

Turunkan Bacaan Kolesterol Dalam Tubuh
Kolesterol | Omega Guard | Vivix

Turunkan Bacaan Kolesterol Dalam Tubuh

Biasa kalau kita dengar kolesterol je, mesti kita dah buruk sangka, ingat semua kolesterol tak elok. Ekceli kolesterol ni ada yang baik, dan ada yang tak baik, orang panggil kolesterol jahat. Sebelum kita kenali jenis kolesterol, lebih baik lah kita berkenalan dengan ape benda kolesterol tu sebenarnya. Apa itu kolesterol? Kolesterol sebenarnya dihasilkan oleh hati…

Darah Tinggi : Punca dan Rawatan
Darah Tinggi

Darah Tinggi : Punca dan Rawatan

Biasa orang panggil darah tinggi ni penyakit orang kaya, sebab closely related kepada gaya pemakanan seseorang. Hihi. Eh, tapi rasanya semua orang pun kaya, kan? Kaya budi, kaya rohani, kaya senyuman? Kekekeke. Ok ok. Darah tinggi ni salah satu punca penyakit kronik termasuk sakit jantung, stroke dan sakit buah pinggang. Tak ke seram dengar? Darah…