kuruskan badan | Set Kurus | Tips Kuruskan Badan

Tips Kuruskan Badan Dalam Masa Sebulan!

Banyaknya cabaran nak kurus badan kan. Dah buat macam- macam, berat badan maintain je tak turun – turun.
Kadang jeles tengok orang kurus tapi makan boleh tahan banyak.
Pernah tak kawan2 experience simptom macam kat bawah ni:(1) Dah cuba sehabis baik untuk KAWAL SELERA makan. Setiap awal tahun, azam adalah untuk kurus ataupun turun sekian² berat.

Tapi… bila nampak jer makanan sedap, mulut terus terliur dan kita pun ‘TERTEWAS’. Macam pernah dengar?

Atau
(2) Tak berjaya kawal selera makan, jadi cuba BERPUASA.
Hari demi hari… minggu demi minggu… bulan demi bulan… tengok², TETAP TAK KURUS. Nak kata penimbang rosak, orang lain pakai OK jer.
Aik, macam pernah dengar juga?
atau
(3) Dah puasa punyalah lama. Tengok orang makan sambil kita telan air liur sahaja. Dek tak tahan sangat, kita pun MAKAN SEBUNGKUS NASI LEMAK…
Tiba², berat pun terus naik MENDADAK. Adeih!

3 Perkara Kena Jaga Untuk Kuruskan Badan Dalam Sebulan

Sebelum nak kuruskan badan, kita kena faham secara ringkas terlebih dahulu, kenapa berat senang betul naik?

Dan kenapa berat badan susah nak turun?

Parasit dan Nutrien

Tahukah anda, bila kita asyik lapar dan kerap mahu makan, ia petanda badan kita tak cukup zat. Sebab tak cukup zat, maka otak bagi isyarat yang kita kena makan lagi.

Persoalannya, kalau dah banyak makan, kenapa zat masih tak cukup?

Bila kita makan, nutrien dan zat dari makanan akan masuk dan diserap oleh usus kecil. Kemudian nutrien dari makanan ini semua akan di agihkan ke bahagian dalam tubuh.

Masalah berlaku apabila usus kita tak dapat menyerap nutrien dari makanan sebab sebelum usus sempat serap, parasit dalam usus dah serap siap-siap nutrien tersebut.

Dari mana datangnya parasit ini?

Ia datang dari pemakanan tidak sihat seperti terlalu banyak makanan manis yang kaya dengan gula putih, makanan rapu dan makanan instant.

Apabila parasit semakin sihat, badan kita jadi makin sakit. Makin sakit ini kemudiannya menyebabkan badan semakin obes dan susah untuk turun berat.

Jadi sebelum nak sekat makan atau diet, parasit ini perlu dibuang terlebih dahulu.

Cara mudah untuk singkirkan parasit adalah dengan jaga 3 perkara ini :

(1) Jaga Makan

Pantang makanan yang menternak parasit seperti gula putih, makanan yang terlalu banyak diproses seperti tepung putih, makanan rapu dan makanan bergas.

Amalkan makan yang sihat iaitu dalam sepinggan makan perlu ada segenggam penumbuk nasi, suku sayur hijau, suku protein (ayam/ikan) dan beberapa buah-buahan.

Pastikan minum air masak sekurang-kurangnya 3 liter sehari dan pantang air manis dan air bergas sebab ianya tinggi gula.

(2) Bersenam

Bersenam ini penting untuk menguatkan jantung supaya darah boleh di pam ke seluruh badan dan juga membakar kolesterol yang merupakan makanan parasit.

(3) Supplement

Supplement adalah untuk menyokong penyingkiran parasit dari badan sekaligus menyediakan tubuh yang lebih sihat dan cergas.

Bila parasit hilang, insya-Allah berat cepat turun tanpa perlu berdiet.

Supplement terbaik untuk kuruskan badan dalam masa sebulan adalah Set Detoks Shaklee.

Makan dan senam tetap perlu buat.

Mahu dapatkan Set Detoks Shaklee?

Hubungi saya :

Khadeejah Hasmad

Whatsapp : 019 477 3457

Shaklee ID : 858755

 

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *