Kencing Manis

Turunkan Bacaan Kencing Manis Cara Mak Munzir

Bila sakit, kena jumpa doktor.

Kalau mak sakit tapi tak nak jumpa doktor, kena pujuk juga.

Tapi kalau mak kita dah jumpa doktor, dan makan ubat, tapi tak tahan dengan kesan sampingan ubat, kita lah yang kena usaha, macam mana nak buat.

Tak makan ubat, mak tak baik.

Makan ubat, mak tak tahan.

Hari ini nak kongsikan kisah mak Tuan Munzir yang tiba-tiba ada kencing manis.

Padahal sebelum ini tak pernah pun ada.

Macam mana mak Munzir berjaya turunkan bacaan gula dalam masa 3 bulan tanpa makan ubat walaupun dah ambil ubat dari doktor.

Ikuti kisah Munzir.

Balik dari klinik mak kelihatan gusar

Aku cuba tanya

“doktor cakap apa mak?”

“Mak ada kencing manis bacaan 16”

Tak pernah mak ada kencing manis, tampak risau melanda air mukanya

Mulai saat itu dia mula pantang air manis makanan bergula dan mulai risau jika takut berdarah

Hari first dia makan ubat kencing manis dia cakap sakit dada

Lepas tu dia cakap tak selesa badan kulit jadi kering dan naik ruam kena dok minum air banyak sangat katanya

Last last suggest pada mak

“Mak start baliklah minum Vivix , mak jangan dok selang dah”

image
Vivix

Dulu mak minum Vivix sebab masalah lutut yang menyukarkan mak solat berdiri

Lepas dah ok, alhamdulillah mak solat macam biasa dan dia kurangkan pengambilan Vivix kalau rasa sakit baru dia minum

Tapi sekarang saya mintak dia jangan skip dari minum Vivix setiap hari

Hari ni alhamdulillah setelah hampir 3 bulan bacaan dah makin normal  5.8

Bacaan dulu

16
15
5.5
7.8
Dan sekarang sekitar 5.8 ke 7 sahaja

Hari ni mak cakap “boleh dah kot no nak makan roti canai ni”

Hahaha kami sambung gelak bersama – sama.

Itu kisah Munzir.

Alhamdulillah Munzir cerita, sekarang doktor kata dah tak perlu makan ubat kencing manis.

Syukur Alhamdulillah sangat dah tak payah bergantung kepada ubat.

image

Apa pula kisah mak anda yang sedang risau dengan sakit kencing manis dia?

Mak anda perlu sokongan dan bantuan dari anda.

Hadiahkan lah mak anda Vivix agar bacaan gula dia turun dan stabil.

Whatsapp 0194773457 untuk order Vivix anda hari ini.

Nota: Kredit kisah benar ini kepada Munzir Rahim

Similar Posts

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *