Vitamin Terbaik Untuk Warga Emas Yang Sakit Jantung & Sakit Lutut

Usia makin meningkat seringkali menjemput pelbagai penyakit tua. Ini disebabkan oleh semakin berusia, dalaman tubuh manusia akan semakin banyak rosak.
Macam kereta, kereta baru mestilah tip top dan boleh jalan jauh. Tapi kereta yang tua kalau tak di jaga dengan elok semasa baru beli, waktu tua ia akan kerap rosak dan macam-macam perlu di ganti.
Untuk warga emas jalani kehidupan dengan bahagia dan sihat, saya cadangkan untuk anda amalkan supplement Collagen Shaklee; iaitu khas untuk anda yang mempunyai masalah sakit jantung dan sakit lutut.
Bagaimana Collagen Shaklee bantu masalah sakit jantung?

Collagen dan KESIHATAN JANTUNG

Tahukah anda, jantung kita ni banyak urat. Setiap urat ni bersifat elastik tapi kuat, meregang dan bersifat ala- ala macam rubber band.

Tetapi semakin usia kita meningkat, Collagen dalam badan makin depleted. Badan pun hasilkan kurang Collagen.

Sumber: medscape.org

Jadi urat- urat dalam jantung ni akan melemah.

Bila urat-urat dalam jantung melemah, semakin tinggi lah risiko sakit jantung. Jika keluarga anda mempunyai sejarah ramai pernah diserang sakit jantung atau ibu/ayah anda pernah terkena serangan jantung, bagus amalkan Collagen Shaklee untuk langkah pencegahan.

P.s : Di samping amalkan Collagen Shaklee, individu yang berisiko juga digalakkan untuk jaga pemakanan dan rajin bersenam.

Bagaimana pula Collagen bantu kesihatan sendi dan tulang?

Collagen dan KESIHATAN SENDI & TULANG

Tahukah anda 50% dari tulang rawan kat sendi kita terdiri dari Collagen?

Bila Collagen makin ‘haus’, sendi kita akan makin rosak.

 

Bila makin rosak, sendi akan mula sakit dan turut menyebabkan sakit tulang. Kalau nak repair sakit ni, biasa doktor akan cadangkan suntik sejenis cecair kat sendi tu.

Cartilage- tulang rawan

Namun begitu tak semua suntikan cecair bertahan dan hilangkan sakit.

Kadangkala dalam masa 2-3 bulan sahaja, dah sakit semula. Baru recover operation dah sakit lutut semula.

Oleh itu jika anda atau ibu atau ayah atau ahli keluarga anda ada masalah sakit lutut, cuba amalkan Collagen Shaklee sehari satu paket. Insya-Allah dengan konsisten lama-lama sakit lutut dan sakit sendi akan hilang, dengan izin Allah.

P.s : Adalah lebih bagus untuk anda usahakan juga turunkan berat badan jika anda obese. Ini kerana berat badan berlebihan akan menyebabkan lutut cepat rosak sebab tak tahan nak menanggung berat badan tadi.

Mahu dapatkan Collagen Shaklee?

Hubungi saya :

Khadeejah Hasmad

Whatsapp : 019 477 3457

Shaklee ID : 858755

 

Leave a Reply

CommentLuv badge

Shares